Billeder og dokumenter fra Epilepsiforeningens landsmøde 2022

Epilepsiforeningen gennemførte landsmøde i weekenden 21.-22. maj 2022, hvor Lone Nørager Kristensen blev genvalgt som formand. Her kan du se billeder fra weekenden og hente dokumenter fra landsmødet

For første gang siden coronanedlukningerne kunne Epilepsiforeningen i weekenden 21.-22. maj 2022 igen afholde landsmøde med fysisk fremmøde.

Her får du et par indtryk fra weekenden, hvor Lone Nørager Kristensen blev genvalgt som formand, og der blev vedtaget en landsmødeudtalelse, hvor Epilepsiforeningen mener, der er brug for grundlæggende og mærkbare forbedringer på handicapområdet for at rette op på nutidens svigt.

Her kan du se billeder fra weekenden og hente dokumenter fra landsmødet

Billeder

Weekenden startede med et inspirerende og underholdene foredrag af Gert Rune, der ikke har ladet sig stoppe af at han fik bortamputeret sit venstre ben som ung.

Landsmødet var båret af en udpræget god stemning og deltagerne godkendte bl.a. formandens beretning, vedtog en “Visions og aktivitetsplan 2022-2024” og en landsmødeudtalelse og genvalgte formand og næstformand med applous..

Det var ikke stor debat om beretningen. Men mellem dagsordenspunkterne blev der udvekslet erfaringer og diskuteret aktiviteter.

Landsmødet genvalgte Lone Nørager Kristensen som formand og Peter Vomb som næstformand. Her er de fotograferet sammen med de andre medlemmer af foretningsudvalget. Fra venstre er det: Berit Andersen, Lone Nørager Kristensen, Peter Vomb, Rikke Malene Rogers og Casper Kløj Andersen.

Epilepsiforeningens hovedbestyrelse består af landsformanden, næstformanden og formændene for kredsforeningerne. Fra venstre: Karin de Stricker (Fyn), Liselotte Jensen (Bornholm), Berit Andersen (Midtvestsjælland), Casper Kløj Andersen (Nordjylland), Lars Frich (Sydvestjylland), Lone Nørager Kristensen (landsformand), Andreas Pilkær Rasmussen (København), Erik Nymark Hansen (Sydsjælland), Helle Schmidt (Nordsjælland), Rikke Malene Rogers (Østjylland) og i baggrunden Peter Vomb (næstformand for landsforeningen).

Landsmødet sluttede med en fest, hvor der bl.a. var muntre – og udfordrende – selskabslege.

Mek Pek Party Band leverede klassisk rock & roll tl landsmødefesten.

Periodeberetning 2020-2022: “Tanker om tiden – og fremtiden”

Landsmødeudtalelse: “Epilepsiforeningen: Vi må lære af fortidens svigt”

Artiklen vil blive opdateret med yderligere dokumenter fra landsmødet.