Deltag i Hjerneugens fotokonkurrence med dit foto af den krøllede hjerne

Tag et billede, der viser hvor fantastisk, kringlet, ufuldkommen, storslået og/eller uforudsigelig den krøllede hjerne er og deltag i Hjerneugens fotokonkurrence.

Uge 11 (12.-18. marts) er Hjerneugen, hvor netværket Hjernen i Fokus laver aktiviteter i hele landet for at skabe opmærksomhed om både hjernens fantastiske potentiale og de udfordringer, som den syge eller skadede hjerne kan give. Epilepsiforeningen er en af de otte foreninger, der er med i Hjernen i Fokus.

I år markerer Hjernen i Fokus bl.a. Hjerneugen med en fotokunkurrence og udstilling, hvor det skal zoomes ind på den krøllede hjerne. .

Sådan deltager du
  • Temaet er “Den krøllede hjerne”

• Det er ikke et krav, at billedet ligner en hjerne eller er et foto af en hjerne. Det kan også være en situation, en episode, en handling eller andet, som associeres med en krøllet hjerne.

• Knyt eventuelt en titel eller noget tekst til fotoet.

• Billedet skal være i en god teknisk kvalitet og en høj opløsning, så de kan benyttes i forskellige formater.

Det sker der med billederne

Epilepsiforeningen bringer alle de billeder, vi modtager, på vores hjemmeside. Vi og de andre foreninger udvælger og indmelder hver op til 10 foto til konkurrencen. En professionel dommer vil blandt de indmeldte billeder udvælge de 2 foto, som kan deltage i konkurrence fra hver forening. Der gives en mindre præmie til de billeder som udvælges af dommerne til selve udstillingen. Dommeren vil også udvælge ét vinderbillede blandt de 16. De 16 udvalgte billeder vil blive udstillet i forbindelse med Hjerneugen.

Læs mere om Hjernen i Fokus

Sidste år markerede Hjernen i Fokus kampagneugen med en kunstudstilling. Du kan se billederne fra Epilepsiforeningens medlemmer her. Hvis du vil læse mere om Hjerneugen og Hjernen i Fokus kan du se kampagnenetværkets hjemmeside eller følge dem på Facebook.