Gratis gruppetilbud til mennesker med epilepsi og forældre til børn med epilepsi

Epilepsiforeningen i Østjylland og Frivilligcenter Aarhus samarbejder om et tilbud om to gratis gruppeforløb, hvor henholdsvis mennesker med epilepsi og forældre til børn med epilepsi kan møde andre i samme båd.

I netværksgrupperne vil du blive mødt af et fællesskab med ligesindede, hvor man lytter og fortæller om det at leve med epilepsi. Foto: Stockfoto

Her kan du downloade invitationerne til de to grupper. Du kan også læse begge tekster nedenfor.

Har du epilepsi? Læse mere om gratis gruppetilbud for dig der har sygdommen tæt på (pdf)

Har du et barn med epilepsi? Læs mere om gratis gruppetilbud til forældre til børn med epilepsi (pdf)

Måske oplever du også, at det kan være svært at forklare, og for andre at forstå,hvordan du har det. Har du lyst til at mødes med andre med epilepsi, som du kan deletanker, følelser og erfaringer med?

Har du epilepsi?
– Gratis gruppetilbud for dig der har sygdommen tæt på

At have epilepsi ændre ens livsvilkår og udfordre ofte ens psykiske trivsel. Mangeoplever at det påvirker relationen til de nærmeste, selvværdet og forståelse af sig selvog bliver bekymret for fremtiden.

I grupperne vil du blive mødt af et fællesskab med ligesindede, hvor man lytter og fortæller om det at leve med epilepsi. Der ikke er tale om behandling, men et rum til at dele det svære, genkende og få inspiration fra andre i samme livssituation.

• Gruppen vil have op til 8 deltagere samt en frivillig gruppeleder, som hjælper medat sætte et emne for hvert møde.
  • Undervejs i forløbet vil der komme gæster, i form af forskellige fagpersoner, derholder mindre oplæg. Oplæggene er tænkt som inspiration for den videre samtaledeltagerne imellem.
  • Gruppen mødes hver eller hver anden uge, 8 gange i alt. Møderne foregår enhverdag, typisk om eftermiddagen i Aarhus C. Vi starter løbende grupper op, nårder er deltagere nok.

Kunne du tænke dig at høre mere?

Tilbuddet er et samarbejde i mellem Frivilligcenter Aarhus og Epilepsiforeningen.

Kontakt Frivilligcenter Aarhus på 60 54 58 37 eller selvhjaelp@frivilligcenteraarhus.dk

Har du et barn med epilepsi?
-Gratis gruppetilbud til forældre til børn med epilepsi

Måske oplever du også, at det kan være svært at forklare, og for andre at forstå,hvordan du har det som pårørende. Har du lyst til at mødes med andre forældre,som du kan dele tanker, følelser og erfaringer med?

At have et barn med epilepsi ændre både barnets og forældres livsvilkår og udfordreofte ens psykiske trivsel. Mange oplever, at de som pårørende er presset i deresnære relationer, føler at de står alene og er bekymret for fremtiden.

I grupperne vil du blive mødt af et fællesskab med andre forældre, hvor man lytterog fortæller om det at have et barn med epilepsi. Der ikke er tale om behandling,men et rum til at dele det svære, genkende og få inspiration fra andre i sammelivssituation.

• Gruppen vil have op til 8 deltagere samt en frivillig gruppeleder, som hjælpermed at sætte et emne for hvert møde.
  • Undervejs i forløbet vil der komme gæster, i form af forskellige fagpersoner, derholder mindre oplæg. Oplæggene er tænkt som inspiration for den videresamtale deltagerne imellem.
  • Gruppen mødes hver eller hver anden uge, 8 gange i alt. Møderne foregår enhverdag, typisk om eftermiddagen eller tidlig aften i Aarhus C. Vi starter løbendegrupper op, når der er deltagere nok.

Kunne du tænke dig at høre mere?

Frivillgcenter Aarhus og Epilepsiforeningen Kreds Østjylland