24.01.2023

Infoark fortæller om epilepsi med grafik

Med et opslag med information præsenteret med grafik og ikoner fortæller Epilepsiforeningen om epilepsi

Infoakets grafik fortæller bl.a. hvordan der ydes førstehjælp ved epilepsianfald, og hvornår der skal ringes 112. Grafik: Epilepsiforeningen

Hvorfor får man epilepsi? Hvor mange har epilepsi? Hvordan giver man førstehjælp ved epileptiske anfald? Er det sandt eller falsk, når nogen for eksempel siger ”Man kan vokse fra epilepsi” eller ”Et epileptisk anfald er altid et krampeanfald”?

Den slags spørgsmål kan man få besvaret på Epilepsiforeningens nye inforark om epilepsi: Et opslag med grafik og fakta, som du kan se eksempler på her og kan downloades her.

Hvad er årsagerne til epilepsi?

Hvor mange har epilepsi?

Hvad er sandt eller falsk?

Epilepsiforeningen – Infoarket kan downloades
opslaget om førstehjælp kan downloades her