Underskriftindsamling for at få epilepsi med i cannabis-ordning

Et privat initiativ har igangsat en underskriftindsamling for at få epilepsi med i forsøgsordningen med medicinsk cannabis.

Epilepsiforeningen arbejder aktuelt på at epilepsi bliver omfattet af den kommende fireårige forsøgsordning med medicinsk cannabis. Det arbejde er der mange som bakker op; herunder også Maj-Britt Sanders, der har taget initiativ til en underskriftindsamling på nettet under overskriften ”Epilepsi skal med i forsøgsordning 2018”. Foreløbigt har flere end 3.000 mennesker skrevet under.

Epilepsiforeningen har senest været involveret i søsætningen af det fælles udspil som Lægeforeningen og 6 større patientforeninger har lavet sammen, og hvor alle 7 organisationer anbefaler, at epilepsi kommer med i ordningen.

Foreningen ser ordningen som en fornuftig ramme og supplement til de allerede eksisterende muligheder der er for medicinsk cannabis i form af CBD olie, samt de præparater som forhåbentligt snart kan introduceres på markedet. Landsformand Lone Nørager Kristensen fremhæver:

”Underskriftsindsamlingen, Lægeforeningen, Danske Patienter og andre patientforeninger bakker nu op om, at epilepsi bør være med i forsøgsordningen og tak for det. Så presset er stort på politikere og myndigheder, og vi håber de lytter og handler.”

Læs flere artikler om CBD og cannabis-forsøgsordningen

Epilepsiforeningen og Epilepsi skal med i forsøgsordning 2018.