04.10.2022

Alt om Epilepsiforeningens 60 års jubilæum

Få overblik over jubilæumsårets initiativer

Epilepsiforeningen blev grundlagt den 27. september 1962. Så i år fejrer foreningen 60 års jubilæum. Det bliver bl.a. markeret med en række initiativer, der skal skabe synlighed om epilepsi. Her kan du læse om foreningens historie og de forskellige jubilæumsaktiviteter. Og du kan blive medlem af foreningen til jubilæumspris: 60 kr.

Fokus på epilepsi med street art

I Danmarks største byer har man kunnet opleve street art-malerier af en person i forskellige anfaldssituationer. Og personerne fortæller deres historier på film

Epilepsiforeningens start

Oplev Epilepsiforeningens første år, hvor læger og patienter fandt sammen, gjorde ”skrækken for epilepsi” mindre og styrkede patienternes selvagtelse

Jubilæumsplakat af Leif Sylvester

I anledning af Epilepsiforeningens jubilæum, har kunstneren Leif Sylvester Pedersen stillet en kunstplakat til  rådighed for foreningen. Plakaten skal hænge på hospitaler og institutioner

Kampagne på apoteker

På 68 apoteker fortæller informationsskærmene om Epilepsiforeningens aktiviteter. Del et billede med skærmen fra dit apotek og tag det med #epilepsiforeningen eller #epilepsi

12 sider om epilepsi i Helse

I septembernummeret af Helse kan bladets 320.000 læsere bl.a. læse et indstik fra Epilepsiforeningen om epilepsi og livet med sygdommen.

Nyt logo

Epilepsiforeningen har lanceret et nyt logo. Det skal afspejle både omsorg og stærkt netværk og at epilepsi foregår i hjernen. Se alle tidligere logoer

Bliv medlem til jubilæumspris

60 års jubilæet markeres med tilbud på medlemskab for 60 kr hele det første år. Normalpris er op til 425.