Vinderbilleder viser, at livet er smukt på trods af epilepsi

Livet er smukt – Life is Beautiful. Hvordan viser man det? Se alle billederne, der vandt priser ved den internationale fotokonkurrence i forbindelse med International Epilepsidag

Life is Beautiful. Livet er smukt og skønt – selvom man har epilepsi inde livet. Det var temaet for den globale fotokonkurrence i forbindelse med International Epilepsidag 2018.

Der blev sendt flere end 3.000 billeder ind til det internationale dommerpanel, der fandt 12 vinderbilleder frem i to kategorier.

De to kategorier var Deltagere over 12 år og Deltagere på 12 år og derunder. I begge grupper var der 500 dollars til vinderne og 100 dollars til hver af de seks andenpladser.

Vinder af kategorien over 12 år:  ”Spiller”

“Oyuncu” af Leyla Emektar, Tyrkiet.

Andenpris: “Bånd af minder”

“Bond of Memories” af Niraj Gera, Indien

Andenpris: “Smukt sind”

“Beautiful Mind” af Sandipani Chattopadhyay, Indien

Andenpris: “Høst”

“Harvest” af Peng Yuan, Kina

Andenpris: “Plask i monsunregn”

“Monsoon Splash” af Ata Adnan, Bangladesh

Andenpris: “Du vil holde af det”

”‘U Will Like it” af Mithail Afrige Chowdhury, Bangladesh

Du kan se alle bidragene til kategorien for deltagere over 12 år på Flickr.

Vinder af kategorien under 12 år: ”Kærlighed gør livet smukt”

“Love makes life beautiful” af Morris van der Smaal, 3 år, Holland.

Andenpris: “Lev i nuet”

“Live the Moment” af Abril Culebras Canas, 12 år, Spanien.

Andenpris: “Livet er smukt”

“Life is beautiful” af Amir Mohammad Dehghan, 10 år, Iran

Andenpris: “Lille mirakel”

“Little Miracle” af Fatima Yusuf, 10 år, Indien.

Andenpris: ”Køer i solnedgangen”

“Sunset Cows” af Cate Gusentine, 12 år, USA

Andenpris: “Smuk dag”

“Beautiful day” af Tiago Terre Neves, 10 år, Portugal

Du kan se alle bidragene til fotokonkurrencen for deltagere på 12 år og derunder på Flickr.

International Epilepsidag

International Epilepsidag (International Epilepsy Day) afholdes hvert år den anden mandag i februar. Bag den verdensomspændende markering står den internatianale paraplyorganisation for epilepsiforeninger, International Bureau for Epilepsy (IBE), og den internationale faglige epilepsiorganisation International League Against Epilepsy (ILAE).

I 2018 blev der internationalt afholdt en fotokonkurence. I Danmark blev dagen markeret på TV og med koncerter og events landet rundt. Se billederne fra epilepsidagens begivenheder i Danmark.

International Epilepsy Day